Edistetään yhdessä hyvää ilmapiiriä – Kaikki Pelaa -kampanja alkaa!
IIF Fotboll rfPublicerad: 02.09.2024 08:38

Edistetään yhdessä hyvää ilmapiiriä – Kaikki Pelaa -kampanja alkaa!

Lasten ja nuorten harrastusilmapiiri on kaikkien mukana olevien vastuulla. Kannustava ja turvallinen ilmapiiri on perusta hyvälle joukkuehengelle. Hyvästä ilmapiiristä huolehtimalla parannetaan viihtyvyyttä, vähennetään harrastuksesta luopumista ja saadaan pelaajat jatkamaan hyvän harrastuksen parissa.

Yhteisillä jalkapallokentän Fair Play –säännöillä luodaan positiivinen ja turvallinen ilmapiiri pelaajille, pelinohjaajille ja erotuomareille – näitä sääntöjä noudatetaan myös Inkoossa:

• Kannustamme positiivisesti: Valmentaminen ei kuulu katsomoon – kannustaminen kuuluu. Pelaajilla on oikeus yrittää, epäonnistua ja oppia.
  • Kunnioitamme toisiamme: Jalkapallo kuuluu jokaiselle yhdenvertaisesti. Pidetään huolta, että pelaajilla, valmentajilla, joukkueiden taustahenkilöillä ja erotuomareilla on pelirauha.
  • Käyttäydymme asiallisesti: Tällä kentällä ei hyväksytä epäasiallista käytöstä. Siihen puututaan suoraan tai siitä ilmoitetaan seuran Fair Play -yhteyshenkilölle.

Palloliiton alle 15-vuotiaiden sarjojen ottelutapahtumissa läsnä ovat Fair Play -vastaavat. Heidän tehtävänsä on tukea turvallista ja positiivista ilmapiiriä pelitapahtumissa. Tavoitteemme on, että pelaajilla on hauskaa ja turvallista pelata jalkapalloa, ja että erotuomarit sekä pelinohjaajat viihtyvät ja heille annetaan mahdollisuus kehittyä omassa roolissaan. Huonolle käytökselle pistetään nyt STOP!

Låt oss främja en bra atmosfär tillsammans – Kaikki pelaa -kampanjen börjar!

Alla som är involverade har ett ansvar för atmosfären inom barn- och ungdomshobbyn. En uppmuntrande och trygg atmosfär är grunden för en god laganda. Genom att värna om en positiv atmosfär förbättras trivseln, man minskar avhopp från hobbyn och spelarna fortsätter med sin meningsfulla fritidssysselsättning.

Med gemensamma Fair Play-regler på fotbollsplanen skapas en positiv och trygg atmosfär för spelare, spelledare och domare – dessa regler följs även i Ingå:

• Vi hejar positivt: Coaching hör inte hemma på läktaren – hejarop gör det. Spelarna har rätt att försöka, misslyckas och lära sig.
  • Vi respekterar varandra: Fotboll är för alla på lika villkor. Vi ser till att spelare, tränare, lagens stödfunktioner och domare får arbetsro.
  • Vi uppför oss korrekt: Oacceptabelt beteende tolereras inte på denna plan. Det åtgärdas direkt eller rapporteras till föreningens Fair Play-ansvarig.

Vid Bollförbundets matchhändelser i serierna för barn under 15 år finns Fair Play-ansvariga på plats. Deras uppgift är att stödja en säker och positiv atmosfär vid matcherna. Vårt mål är att spelarna ska ha roligt och känna sig trygga när de spelar fotboll, och att domarna och spelledarna trivs och får möjlighet att utvecklas i sina roller. Dåligt beteende får nu ett STOPP!

IIF Fotboll rf - Ingå

IIF Jalkapallo ry - Inkoo

Fotboll för alla - Jalkapalloa kaikille!